Évek óta nem láttam ennyire hülyén viselkedő NPC-ket és ellenségeket, pedig az évenként érkező Assassin's Creedek azért megedzettek. Az útkeresés botrányos, szinte minden sarkon látunk egy-egy karaktert, aki épp a házat, oszlopot vagy valamelyik más mozdíthatatlan tereptárgyat próbálja maga előtt tolni. Az ellenséges katonáknál a legrosszabb a helyzet, hiszen elvileg velük kellene megvívnunk a nagy forradalmat. Arra se képesek, hogy normálisan fedezékbe vonuljanak, ha pedig sikerül, akkor meg a rossz oldalán vannak a falnak és könnyedén leszedjük őket. Az egyik legszánalmasabb pillanat az volt, amikor egy zárt létesítmény előtt észrevettek engem, majd elkezdtek lőni a kerítésen keresztül. Igen ám, de a kerítés a játék fizikai szabályai szerint átlőhetetlen volt, és mivel kijutni sem tudtak, csak egy helyben állva lőttek és kiabáltak rám, amíg el nem mentem onnan. A mesterséges intelligencia hiánya mellett rengeteg idegesítő hiba és bug is elcsúfítja a játékot. Olyan érzése van az embernek, hogy több játékelemet csak sietve dobtak össze a fejlesztők.
Ha pedig nagy a sietség, segítségünkre lesznek a motorok, amelyek a városban különböző helyeken vannak elhagyatva, leparkolva, ezekkel tudjuk a kitűzött távolság felé vezető időt megspórolni. A Homefront látványvilágára a korrekt kifejezést tudnám használni. A lepukkant, kiégett Philadelphia jól kidolgozott, hihető környezetet sikerült megalkotni a fejlsztőknek, és a napszakok is dinamikusan váloznak. Az animációk is többnyire jól kivitelezettek, nekem például a közelharci kivégzések nagyon tetszettek, a hangok, zenék is illeszkednek a játékba. Azt mondták, erre rövidebb... :O A hangulat is remek, tényleg egy ellenállási mozgalomban érezhetjük magunkat, ebben sokat segít, hogy a harci zónákban folyton dúl a küzdelem tőlünk függetlenül is. A zene jól aláfest mindennek, ha beindul az akció, felpörög, és a karakterek szinkronjaira sem lehet különösebb panasz. Egy dolog azonban igencsak zavaró: főhősünk teljesen néma, ami nagyon nem illik bele ebbe a közegbe, mivel mindenki beszél, több jelenetben kérdeznek is valamit Brady-től, de néma leventeként csak bámulunk vissza.
A Homefront: The Revolution főszereplője Ethan Brady, egy teljesen átlagos fickó, akinek sok ezer sorstársával együtt egy nap elege lesz az észak-koreai katonák terrorjából. A sztori Ethan felemelkedését és gerillaharcát mutatja be, mivel azonban ő sem különb a többi szabadságért küzdő, önjelölt hősnél, akár négyen, kooperatív módban is végiglövöldözhetjük a Homefront: The Revolutiont. A koreaiak egyébként hatalmas táborokban tanyáznak a szabadon bejárható játékvilágban, amiken rajtaütve feloldhatunk bizonyos, korábban elérhetetlen területeket, felszereléseket. A Homefront: The Revolution a Crytek saját grafikus motorját használja, méghozzá impozáns eredménnyel. A CryEngine 3. 0-nak köszönhetően a lepukkant, gyakorlatilag megsemmisült Egyesült Államok képe fájó realizmussal tárul elénk, legyen szó a túlélő fogjok elgyötört arcáról, vagy épp a döbbenetes, játékmenetre is kihatással lévő időjárási effektekről. Mivel pedig a bejárható világ elég nagy, ezért a Crytek a fő küldetéseket megannyi mellékes feladattal toldotta meg.
Lehet, hogy az elején 10-12 ellenféllel is elbír a játékos, ám ha nem rejtőzik el, hogy lerázza az ellent, hamar jön az erősítés és könnyen elgyepálnak bárkit. Ez önmagában igen rossz, ám ha valaki szereti a kihívást, kellemes "perceket" tudnak okozni a szép hacukával rendelkezők. Említettük már, hogy a missziók igencsak monotonra sikerültek, viszont ezt leszámítva a The Revolution igenis változatos. Egy interjúból megtudhattuk, hogy összesen 95 féle arc és 384 féle NPC kapott helyet a játékban, illetve bármennyire is meglepő, 136, 5 darab gumikacsával találkozhatunk kutakodás közben. (Itt közbeszólnék: többször is láttam, hogy egy pár méteres területen kétszer is ugyanazt az arcot kapták a bajtársaink - kicsit nehezen hiszem el ezt a számot... - V) Járművek terén is igencsak sokszínű a Homefront. Autók, tankok, biciklik, motorok, és a S. H. I. E. L. D. cirkálói – na jó, ez utóbbi nem igaz, de hajaz rá. A rossz hír, hogy e járgányok közül csak a motort van lehetőségünk használni. Ezekre többnyire a bázisok melletti konténerekben találhatunk rá, de itt-ott elvétve is előfordulnak.
Miután végeztünk (vagy kiábrándultunk) az egyszemélyes résszel, hidegzuhanyként ér minket, hogy az előző rész viszonylag élvezetes része, a többjátékos opció mindössze egy pár pályát felvonultató, kooperatív lövöldözésbe mutálódott, amelyet csak elvétve játszik néhány önjelölt mazochista. Azonban ahol a játék igazán elvérzik, az a technikai oldal. Igaz, bár a grafika a CryEngine-nek hála egész szép képet fest képernyőinkre dinamikus napszakváltozásaival, és a zenében is van egy kis kellemes Kelly Bailey-féle Half-Life 2-utánérzés, azonban minden más hang és szinkron maximum az alsó-/középszint határát súrolja. A látvány is indokolatlan hardvert követelt, olyannyira, hogy konzolon az első patchek megérkezésig jóformán a 20 képkocka/másodpercet sem tudta tartani, és PC-n sem volt sokkal rózsásabb a helyzet. A cikk elején említett kifagyás csak egy volt a sok közül. Annyi bug van a játékban, hogy azoknak külön bekezdést lehetne szentelni. De ha ezek felett még szemet is hunyok, hiszen előbb vagy utóbb ezeket ki lehet küszöbölni, akkor sem tudok szó nélkül elmenni a mesterséges intelligencia, pontosabban annak valamiféle visszássága mellett.
A piros zónákba a belépés tilos, így ha ott szembe találkozunk a koreai egységekkel, akkor azonnal tüzet nyitnak ránk a katonák. Ezekben a zónákban inkább a harcé és a menekülésé a főszerep - az ellenfelek mindig erősebbek és többen vannak, érdemes előre megtervezni, hogy hol és hogyan támadunk, mivel könnyen magunkra haragíthatjuk a fél észak-koreai hadsereget. A sárga zónák a város lakóövezetei, ahol rengeteg civillel találkozhatunk, de a koreai egységek itt is jelen vannak. Ezekben a zónákban érdemes a lopakodásra koncentrálni, valamint a beszivárgás taktikáját választani, ha nem akarjuk, hogy hajtóvadászatot indítsanak ellenünk. Ha fegyverünket eltesszük és elvegyülünk a civilek között, akkor könnyen elslisszanhatunk az őrjáratok mellett. Itt válik igazán fontossá az alternatív útvonalak megkeresése, hiszen ezek segítségével akár lövöldözés nélkül is bejuthatunk egy objektumba, és teljesíthetjük a küldetést. Ha sárga zónában felfedeznek minket, akkor még mindig van lehetőségünk elbújni egy szemetesben, amíg lenyugodnak a kedélyek.
Tesztünkből kiderül. Chocho és Chris lecsapott az Overwatchra és alapos tesztnek vetette alá, hogy megnézzék, mitől szólt ez ekkorát. Öt percen át szedi áldozatait egy Scout a Battlefield 1-es multiplayer ütközetében. Bár a Mass Effect: Andromeda idén már nem jelenik meg, a történet kapcsolódásáról az eddig megjelent részekhez még 2016 nyarán megtudhatunk pár érdekességet. Tegnap az Egyesült Királyság úgy döntött, kilép az Európai Unióból, ezáltal alaposan megbolygatva a világot. De miképpen hat ez a játékfejlesztésre? Chris és Chocho a Gearbox FPS-ét, a színes, mozgalmas, hősökkel teli Battlebornt veszi alaposan szemügyre. Megkaptuk a Pro Evolution Soccer 2016 ingyenes, Európa-bajnokságra fókuszáló kiegészítőjét, az UEFA Euro 2016-ot, amelynek bizony vannak szép pillanatai. A Mass Effect: Andromedában a készítők szerint nem lesz annyira egyértelmű a helyes és a helytelen döntés, mint a trilógiában volt. A második The Banner Saga történet is olyan remekül keveri a stratégiai játékmenetet a szerepjátékos elemekkel, hogy nem lesz olyan gamer, aki ne zárná egyből a szívébe.
Van multi is, négyfős coop-ban tudunk összeállni barátainkkal, de igen korlátozott pályákon jelenleg, nem is öltem bele sok időt. Amit kipróbáltam, abban is hasonló bugtenger fogadott, így inkább felhagytam a többjátékos mókával. Majd megnézem pár hónap múlva, hátha... Összegezve a tapasztalatokat, nagyon megosztó játék lett ez az új Homefront. Rengeteg jó pillanata van, izgalmasnak is mondható, mégis elcsúszik a dolog az előbb felsorolt dolgok miatt. A kiadó egy közleményben jelezte, hogy a problémák kijavítását megkezdték (miért nem a kiadás előtt tették vajon? ), és jövőbeni dlc-k formájában alakítják tovább a világot, de jelenleg ez igen karcsú kárpótlásnak tűnik csupán. Forró a hangulat úgy látom Azt sem értem, hogy miért ilyen erős májusban adták ki (Doom, Total War, Uncharted 4 stb. ), hányan gondolják úgy, hogy inkább ezért csengetik ki az igencsak húzós, 60 eurós árat... Ha elfogadjátok tanácsom: várjatok ezzel nyugodtan pár hónapot, hátha egy akciót is kerít mellé a Steam, és akkor ruházzatok be rá.
iheartkitties.com, 2024