A kormányfő a gazdaságról azt mondta, hogy sokan nem érzékelik, mit jelent, ha a gazdaság megáll. Szerinte nagyon súlyos következményekkel kell számolni. "A kormány olyan gazdaságvédelmi akcióterveket dolgoz majd ki, ami egy-egy ágazat számára jelent segítséget. Mások lesznek minden területen a következmények". Azt is mondta a miniszterelnök, hogy az egész 2020-as és 2021-es költségvetést át kell dolgozni, és erre lesz szükség az önkormányzatoknál is, és hogy az emberélet az első. Orbán Viktor szerint most kétfrontos háborúban vagyunk. Egyik a koronavírus, a másik pedig a migráció. A két dolog között logikus összefüggés van…" – írja a vajda szokásos heti rádiós észosztójáról a ENNEK ROSSZUL MÉRTÉK MEG A LÁZÁT TEGNAP ESTE FERIHEGYEN! "… a tanárokat fizetés nélküli szabadságra kell küldeni, és…" – éhen vesznének tartalék nélkül! (Bár ezt már nem tette hozzá! ) PÉNZT PEDIG CSAK ANNAK AD QRMÁNYUNK, AKI DOLGOZIK! Vagy közel van a tűzhöz! NO MEG – gondoljuk mi – A TURISZTIKAI ÁGAZAT! ÍGY HAT A "MAGYAR" KORONAVÍRUS!
És mivel a festményről szinte azonnal beugrik a híres jelenet, amikor Mr. Bean véletlenül elrontja a képet, ezért Bea a festmény beanesített változatát is megcsinálta. © Nádasdi Bea / HVG © HVG/Nádasdi Beatrix Istvánnak viszont Munkácsy Mihály Ásító inas a jutott az eszébe a sok otthonléttől. Őt annyira magával ragadta az alkotási kedv, hogy képes volt még az egyik otthoni pólóját is szétszakítani a jó kép kedvéért. Lássuk! © HVG/Balla István Emberalakot ábrázol Éva képe is, ő az impresszionista Edgar Degas egyik balerináját értelmezte újra. © HVG/Vándor Éva Az utolsó portrénk pedig ezúttal egy modern nő lesz, Hannát Picasso egyik portréja ihlette meg. © HVG/Csatlós Hanna Dóra a csendélethez ragaszkodott inkább, Cézanne egy 1894-es képe ragadta meg a fantáziáját, és ő is abból dolgozott, ami otthon akadt: körte helyett avokádóval és banánnal operált. © HVG/Vargha-Nagy Dóra Végezetül jöjjön az orosz Kandinszkij egyik absztrakt alkotásának reprodukciója, amelyet Hanna spagettivel, M&M's cukorkákkal és egy mini szintetizátorral próbált kivitelezni.
Nem az első, és nem is az utolsó épületbejáráson voltunk a Semmelweis Egyetem Fogorvostudományi Kar Oktatási Centrumában július 6-án Kaszás István, az épületet tervező Szalonka iroda építészének vezetésével. A Szentkirályi utcai bejáratot jelölő, szoborral megfejelt kannelúrázott oszlopok megadták az alaphangot a túrához "az Európai Unió legmodernebb fogászati Oktatási Centrumában" ( SOTE-újság). Megítélni nem tudjuk, ezért készséggel elhisszük, hogy a létesítmény felszereltségben megfelel a fenti szuperlatívusznak. Építészetileg sajnos nem így áll a dolog. Szóval nem egy nagyszabású, lenyűgöző, a tudomány hatalmát tükröző, az egyetemek státuszához illően elegáns, európai élvonalba tartozó épületet láttunk, hanem egy kompromisszumokkal nyakonvágott, jellegzetesen magyar állatorvosi öszvért. Mintha egy nagy erőfeszítések árán megvalósított vidéki kórházban lennénk, nem Európa csúcsán. Sok szűk érzetű folyosó, alacsony belmagasság, szokásosan sánta szakipari munkák, olcsó anyagok – vagyis a magyar átlag, ami viszont Európában nagyon kevés.
A nyár legjelentősebb kulturális eseménye lesz 2007. május 25., 10:00, 332. szám Az idei nyár kétségtelenül legjelentősebb kárpátaljai kulturális eseménye lehet a munkácsi várban megrendezendő nagyszabású Munkácsy-kiállítás. Mint arról lapunk korábban már beszámolt, a kárpátaljai, közelebbről munkácsi származású, ma az Egyesült Államokban élő Pákh család s a Magyar Nemzeti Galéria összefogásának köszönhetően az elmúlt hónapokban Magyarország számos településén láthatta, e napokban pedig az erdélyi Csíkszeredán tekintheti meg a közönség a jeles XIX. századi magyar alkotó, Munkácsy Mihály festményeit bemutató tárlatot. Pákh Imre ígéretéhez híven most azon dolgozik, hogy a kiállítás anyaga Kárpátaljára is eljusson. Lapunk érdeklődésére Dmitro Havasi, a munkácsi vármúzeum igazgatója elmondta, a kiállítás anyagát a tervek szerint Pákh Imre gyűjteményének 27 darabja, a Magyar Nemzeti Galéria tulajdonában lévő 20 Munkácsy-alkotás, s a festőnek egy, a Boksay József nevét viselő Kárpátaljai Megyei Szépművészeti Múzeumban őrzött munkája alkotná majd.
- Mit láthat majd a kárpátaljai közönség Munkácson? - Ha jól tudom, összesen negyvennyolc képet láthatnak majd az érdeklődők. Többségében az én képeimet, de számos alkotás a Magyar Nemzeti Galériából származik. A nagyközönség számára a legismertebb kiállított mű talán az Ásító inas lesz, de remélem, a többi kép is elnyeri majd a látogatók tetszését. Ezenkívül a jeles festő nagyon sok érdekes relikviáját is bemutathatjuk majd terveink szerint a közönségnek, amelyeket a békéscsabai Munkácsy Mihály Múzeum kollekciójából válogattunk. - Nehéz megszervezni a kiállítást az ismert ukrajnai viszonyok közepette? - Egy ilyen kiállítás megszervezése sohasem egyszerű dolog, főleg, ha külföldi partnerekkel kell dolgoznunk. De elmondhatom, hogy nagy profizmussal állnak hozzá az ügyhöz a munkácsiak és a vár vezetősége is, ezért remélem, hogy időben megnyitjuk a tárlatot, s legalább akkora durranás lesz, mint Csíkszeredán volt. pszv
Beleállt a HVG Kiadó csapata is az új internetes kihívásba, és megalkottuk híres műremekek karanténosított változatát. Hogy mivel? Hát azzal, amit otthon találtunk: ceruzákkal, gyorsfagyasztott pizzával, egy szakadt pólóval, konyhai dolgokkal. A háziasított művészetet mint időtöltést csak ajánlani tudjuk ezekben a nehéz napokban. Történelmi tény, hogy az internetes kihívások száma általában akkor szaporodik meg, amikor az embereknek van idejük arra, hogy a kreatív energiáikat hasznosítsák. Az unatkozás bizonyos mértékig beindíthatja a fantáziát, és csupa jó ötlet is az emberek eszébe juthat ilyenkor. A jegesvödrös vagy a 2011-es plankelős kihívás mind a nyári hónapokban lett népszerű, és általában az is elmondható, hogy azok a diákok indítják el ezeket a megmérettetéseket, akikre hirtelen rászakad a szünidős semmittevés. 2018 nyara például így lett a táncos kihívások szezonja. Az igazi meleg idő még messze van, ám mégis úgy néz ki, hogy napjainkban a koronavírus-járvány minden eddiginél több internetes kihívást hív életre: az otthonaikba szorult emberek különböző szórakoztató feladatokkal próbálják meg elviselhetővé tenni a bezártság monotonitását, és a közösségi médiába feltöltött, teljesített kihívásokkal igyekeznek áthidalni a szociális izoláltság szorongató érzését is.
Triviális dolog, de talán minél többször hangzik el, annál inkább megvalósul: a nemzetközi színvonal eléréséhez radikális, maximalista kiindulás szükséges, amit a kompromisszumok sem nyomnak végül a vállalható szint alá. Török Tamás
Fájl:Munkácsy Ásító – Wikipédia Munkacsy mihály festmény A nyári kánikulában még az Ásító inas is izzad Pécsett - Qubit Az ásító Mi sem term�szetesebb, mint hogy r� faragt�k a n�t�t: Muncatum non est pictum D�sseldorfban ezid�ben, maga panaszkodik Ligetihez �rt level�ben, igenis f�lv�llr�l vett�k, a sz�les fest�st m�zol�snak, a m�zol�st pedig tudatlans�gnak n�zve. Forr�s: Dr. L�z�r B�la: A modern m�v�szet kezdetei (Munk�csy �s Szinyei-Merse) M�v�szet Hetedik �vfolyam, 1908. Hatodik sz�m 390-417. oldal 1 dl mennyi ml Samsung galaxy s5 neo akkumulátor Csempe és Kert Kft. Házi vízmű alkatrész árlista Mindamellett egy vil�g v�lasztja el Knaust�l: formal�t�sban nincs benn�k imm�ron semmi k�z�s. A p�risi �t el�tt Munk�csy f�leg eml�kezetb�l festett. Professor J. von Brandt, aki az Adam-iskol�ban t�rsa volt, �rja akkori fest�m�dj�r�l: "A modellt fel�ll�totta ugyan m�term�ben, de � maga a szomsz�d szob�ban dolgozott, s csak id�r�l-id�re futott be hozz�, hogy inspir�ci�t szedjen... El�bb nagy kartonokra rajzolta meg kompoz�ci�j�t, azt�n grisaille-ban al�festette, hogy v�g�l lazurokkal menjen v�gig rajtuk".
Ezid�re visszaeml�kezve, maga a mester gyakran besz�lte, hogy a modell ut�n fest�st b�nnek tartotta, s csak Knaus gy�gy�totta ki e balhit�b�l, aki jelsz�ul �ll�totta fel elib�: "Egy von�st sem modell n�lk�l, " - ami tal�n t�lz�s, mert mint maga Knaus is el�smeri, ehhez az elvhez sohasem ragaszkodott � sem, - de annyi bizonyos, hogy D�sseldorfban kezdett nemcsak a komoly r�szlettanulm�nyokhoz szokni, hanem ahhoz is, hogy az eg�sz k�pet v�gig modellek ut�n fesse meg. Ezt l�tjuk az �s�t� inas n�l, akit hajnalfakad�sra �gy�b�l kivertek, nagyot ny�jt�zkodik, m�lyet �s�t, s ha j�l megn�zz�k e kit�n� kifejez� mozg�s �br�zol�s�t �nk�ntelen�l ut�nozzuk, a bels� elmer�l�s, az egy�tt�rz�s hat�sa alatt. Az ásító
A fényesre polírozott kőburkolatú aula sem a megcélzott szintet hozza, csak kiemeli a többi rész nyavalyáit. A reprezentatív igényektől mentes épületrészekben pedig ugyanaz az álmennyezet, ugyanaz a drappos színű greslap-burkolat, ugyanaz az összekoszolt fehér fal, mint a manapság épülő magyar középületek többségénél, a linóleumpadló már egészen üde színfolt ebben a közegben. Látszik, hogy nem volt elég pénz a dologra. Mindez részben az építészeti koncepció hiányossága, amely nem próbált erényt kovácsolni a szűk financiális és fizikai stb. mozgástérből - legalábbis ennek semmi nyoma -, részben az építtetők hibája (mint amikor négyesmetrót építünk elégtelen költségvetéssel, hiányos programmal, csakazértis alapon). Jól tudjuk, hogy ma Magyarországon egy tipikus beruházásnál sokadrangú kérdés az építészeti minőség (vagyis a terek karakterének kibontására és megteremtésére irányuló erőfeszítések stb. ), aminek a költség- és idővonzatai nagyon könnyen kihagyhatók a számításból, és rendszerint az építészet húzza a rövidebbet (a fogorvosi székek és az őket kiszolgáló technika például állítólag az élvonalba tartoznak, ennek megfelelő árral).
iheartkitties.com, 2024